Nieuwsbrief van de Voorzitter

by

Iets langer dan 2 maanden geleden stuurde ik jullie mijn eerste nieuwsbrief. Ik kreeg hier veel positieve reacties op en dus trek ik de conclusie dat het nuttig is om dit vaker te doen. Ik wil jullie dan ook weer deelgenoot maken van een aantal zaken:

Opstart nieuwe seizoen:

Het zal velen niet zijn ontgaan dat het technische hart en ik de afgelopen weken veelvuldig met de haren in de fik over Nimmerdor hebben gelopen. En nog steeds is de opstart een punt waar veel aandacht naar toe gaat. De opstart is dit jaar niet geheel vlekkeloos (understatement) verlopen en daar hebben enkele leden enorm veel hinder van ondervonden. Dat vind ik vervelend, we willen juist dat iedereen geniet van het voetbal en de vereniging. Dit is de eerste keer dat ik als voorzitter de opstart van een seizoen mee maak en ik ben zelf ook geschrokken van de impact die dat kan hebben. Om dit te voorkomen in de toekomst ga ik in de komende periode de aanloop en opstart van het seizoen evalueren met de betrokken vrijwilligers en verbeterpunten direct verwerken in nieuw beleid. Volgend seizoen moet de opstart beter verlopen.

Jeugdcommissie gestopt:

De jeugdcommissie heeft vorig seizoen aangegeven te willen stoppen met haar werkzaamheden omdat na jaren de kar te hebben getrokken het tijd was voor nieuw bloed. Echter werd in diezelfde periode ook duidelijk dat bij de herstructurering van de vereniging er geen jeugdbestuur als orgaan zou gaan terugkeren. Daarom is besloten om vooruitlopend op deze nieuwe structuur geen nieuw jeugdbestuur te zoeken. We merken nu in de praktijk de gevolgen hiervan. Er zijn nog steeds mensen die mailen of bellen naar het oude jeugdbestuur met verzoeken of problemen. Ik wil iedereen verzoeken dit niet meer te doen. Deze verzoeken worden niet meer ontvangen en dus ok niet op gereageerd. Wat is dan het alternatief? De nieuwe technische commissie!

Technische Commissie:

We hebben officieel de nieuwe Technische Commissie inwerking gesteld. Alleen dat is tot op heden vooral een papieren exercitie geweest. Ik heb een duidelijk takenpakket samengesteld en aangegeven dat ik een technisch hart (bestaande uit 4 leden) eindverantwoordelijk wil maken voor dat takenpakket. Hoe zij uiteindelijk de taken verdelen en hoeveel mensen ze aan de technische commissie willen toevoegen om deze taken uit te voeren laat ik aan dat technische hart. Maar tussen hoe iets op papier staat en de huidige praktijk zit een groot verschil. In praktijk zijn sinds het einde van vorig seizoen twee leden die hebben aangegeven onderdeel te willen uitmaken van het technische hart. En zij hebben sindsdien alle technische zaken opgepakt en ik ben ze daar ook dankbaar voor. Maar ik merk ook dat als we er geen vrijwilligers bij gaan krijgen beide heren ook al bijna weer aan vervanging toe zijn! We moeten dus extra vrijwilligers krijgen die mee gaan bouwen aan de nieuwe technische commissie. De twee leden van het technische hart zijn nu bezig om een werkverdeling op te stellen, maar schroom niet om alvast kenbaar te maken dat je deze commissie wilt ondersteunen. Ik denk dat je daarmee een enorme bijdrage kunt leveren aan de vereniging en echt essentieel het verschil kunt maken. En je hoeft voor veel van die taken echt niet op hoog niveau te hebben gevoetbald. Je moet vooral gemotiveerd zijn om een bijdrage te leveren aan de vereniging. Marc van Asselt en Eric van der Veer kun je hiervoor benaderen.

Scheidsrechters:

Als ik dan toch bezig ben met het werven van vrijwilligers……. we hebben vanuit de KNVB de verplichting om scheidsrechters aan te stellen voor eigen wedstrijden. Elke zaterdag en zondag zijn daar een aantal vrijwilligers enorm druk mee. Echter is deze groep steeds kleiner aan het worden waar we juist hoopten dat hij zou toenemen. We merken dat met name jonge jeugdspelers enorm veel leren van het fluiten van wedstrijden bij de pupillen. Zowel op sociaal als persoonlijk vlak ontwikkelen de scheidsrechters zich enorm. Ik wil dus ook jong en oud oproepen om zich te melden voor het fluiten van wedstrijden. Hoe groter de groep is des te minder hoef je te fluiten. Mocht je hier interesse in hebben dan kun je mailen naar onze scheidsrechter coördinator Rik Jansen: rik@bbnc.nl

Grote Clubactie

Sinds vandaag (zaterdag 16-09) mogen de loten verkocht worden voor de grote clubactie. Dit is een zeer leuke manier voor de leden om geld in te zamelen voor de vereniging. De kinderen verdienen er per verkocht lot ook nog zelf geld mee. Dus het is een win-win situatie. Ik hoop dat we ook dit jaar weer een mooi bedrag kunnen inzamelen en dat we daardoor enkele bankjes kunnen plaatsen langs de velden.

Teammanagers:

We hebben als vereniging aangegeven dat we alle jeugdteams willen voorzien van een teammanager. Op een enkel team na is dit gelukt. Het voordeel hiervan is dat we de jeugdteams snel van informatie kunnen voorzien en wat randzaken weg kunnen nemen bij de trainers. We gaan de komende periode ervaring opdoen met deze nieuwe vrijwilligersrol binnen de vereniging. Als we de eerste ervaringen achter de rug hebben gaan we alles evalueren en kijken we of en hoe we de functionaris nog beter in kunnen zetten. Ik ben in ieder geval de huidige teammanagers dankbaar dat ze deze rol op zich nemen.

Presentatiegids:

De afgelopen maanden is er weer druk gewerkt aan de presentatiegids voor het seizoen 2017-2018. Donderdag 21-09-2017 zal ik het eerste exemplaar overhandigen aan de hoofdsponsor. In de gids zullen weer allerlei onderwerpen besproken worden, de nodige interviews staan en een hoop achtergrondinformatie te vinden zijn. Ik hoop dat jullie de gids met plezier zullen lezen.

Website:

In de eerste nieuwsbrief stond het al vermeld, er komt een nieuwe website aan! In de afgelopen twee maanden is er druk gewerkt aan de vormgeving van de site. De vormgeving zal in de komende twee weken definitief worden en dan gaan we de site voorzien van de nodige content. Dit zal deels oude content zijn die we overzetten van de huidige site en deels nieuwe content. Hoewel we onze best doen om de site direct volledig te laten werken en dat alles vlekkeloos overgaat zal iedereen eigen ervaringen hebben met het tegendeel. Ik ga er zelf dus alvast vanuit dat het vanaf het begin niet 100% zal werken al hopen we dat wel. Maar na de overgang zal er vast nog een aantal keer onderhoud moeten worden gepleegd of zaken aangepast worden. Dus daarvoor alvast jullie geduld gevraagd.

Ik ga afronden, het zijn al snel weer 2 volle A4-tjes met slechts een kleine handgreep van onderwerpen die spelen binnen de vereniging. Ik besef me dat er op dit moment veel verkeerd gaat en dat er soms onduidelijkheid is, dit komt vooral omdat we gewoon veel dingen aan het veranderen zijn. Maar laten we allemaal scherp voor de geest houden dat we aan het investeren zijn in een duurzaam AMSVORDE. Dat stipje aan de horizon is waar ik het in ieder geval voor doe, ik hoop dat jullie daarin als leden volgen!